Menu

Spotkanie informacyjne | ROZSZERZANIE DZIAŁALNOŚCI BIZNESOWEJ NA RYNEK STANÓW ZJEDNOCZONYCH

Łódzka Izba Przemysłowo-Handlowa, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego Departament Promocji Wydział Promocji Przedsiębiorczości oraz Amerykańska Izba Handlowa w Polsce zapraszają na spotkanie informacyjne pt.

ROZSZERZANIE DZIAŁALNOŚCI BIZNESOWEJ NA RYNEK STANÓW ZJEDNOCZONYCH,

które odbędzie się 21 maja 2019 w godz. 10:00 – 15:15 w Łodzi, ul. Gabriela Narutowicza 34, sala konferencyjna parter.

 

Rynek Stanów Zjednoczonych jest wymagający i tylko dobrze przygotowane firmy są w stanie sprostać dużej konkurencji czy oczekiwaniom amerykańskich klientów, a także spełnić wymogi regulacyjne i udźwignąć koszty związane z działalnością na tamtejszym rynku. ARP i Amerykańska Izba Handlowa wraz z innymi podmiotami w Polsce i w USA wspierają polskie firmy w ekspansji na rynek USA, tworząc platformę poszerzania wiedzy o rynku amerykańskim, współpracy, wymiany informacji i doświadczeń.

 

Program spotkania:

10:00-10:15    Otwarcie; wprowadzenie

                        Przedstawiciel Izby Przemysłowo Handlowej w Łodzi

                        Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego

                        Ewa Mróz, Amerykańska Izba Handlowa w Polce, American Investor Desk

10:15 – 11:00  Prawne aspekty rozszerzania działalności biznesowej na rynek USA

dr hab. Justyna Regan, prawnik amerykański z kancelarii Miller Canfield z Chicago, polski rada prawny

Czy firma sprzedająca swoje produkty w USA musi tam mieć zarejestrowany podmiot gospodarczy? Na jakim etapie warto powołać do życia amerykańską spółkę i jaką formę prawną wybrać? Corporation to spółka, ale jaka? Na co zwrócić uwagę zawierając umowy z kontrahentami  i klientami. Jakie inne kwestie natury prawnej trzeba uwzględnić planując biznes w Stanach Zjednoczonych, żeby działać tam zgodnie z prawem, zwiększyć szanse na sukces i zminimalizować ryzyko porażki.

11:00 – 11:30  Testy i certyfikacja towarów przed dopuszczeniem na rynek USA

           Jakub Kącki, UL International

Czy firma sprzedająca swoje produkty w USA musi tam mieć zarejestrowany podmiot gospodarczy? Na jakim etapie warto powołać do życia amerykańską spółkę i jaką formę prawną wybrać? LLC to spółka, ale jaka? Na co zwrócić uwagę zawierając umowy z kontrahentami  i klientami. Jakie inne kwestie natury prawnej trzeba uwzględnić planując biznes w Stanach Zjednoczonych, żeby działać tam zgodnie z prawem, zwiększyć szanse na sukces i zminimalizować ryzyko porażki.

11:30 – 11:45  Przerwa

11:45 - 12:15  Rejestracja i certyfikacja towarów w Food and Drug Administration (branże: spożywcza, farmaceutyczna, kosmetyczna, medyczna)

           Krzysztof Iwanek, JARS S.A., partner Registrar Corp.

Agencja Żywności i Leków (w skrócie FDA) – amerykańska agencja rządowa która reguluje i nadzoruje sprzedaż m. in. żywności, leków, suplementów diety, kosmetyków i urządzeń medycznych. Każdy produkt jest badany i weryfikowany pod kątem efektywności i rygorystycznych wymogów bezpieczeństwa. JARS S.A. jest licencjonowanym partnerem amerykańskiej firmy Registrar Corp, która pomaga firmom w przestrzeganiu wymogów i regulacji FDA. Registrar Corp pomoże ustalić, czy produkt należy zarejestrować w FDA oraz może przygotować i przeprowadzić pełną procedurę rejestracji.

12:15 – 12:45  Jak sprzedać w USA: marketing, komunikacja i kultura biznesu

                        Nathaniel Espino, Aldgate Strategy Group  

Komunikacja między kulturami może być polem minowym, szczególnie w środowisku biznesowym. Różne style relacji międzyludzkich, różne oczekiwania co do technik marketingowych i stare błędy językowe mogą prowadzić do katastrofy. Na szczęście istnieje kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

12:45 – 13:15 Usługi finansowe i bankowe dla firm w USA

          Michał Kozubowski, City Handlowy 

Założenie konta w banku w USA nie jest proste, a rachunek bankowy firmy jednym z niezbędnych elementów profesjonalnego prowadzenia działalności gospodarczej na rynku amerykańskim. Kiedy firma będzie potrzebować konta bankowego w USA i jak je założyć? Jak optymalnie zorganizować przepływy pieniężne między firmą w Polsce a spółką w USA lub jej kontrahentami?

13:15 – 13:30 Mediacja jako forma zarządzania polską firmą na przykładzie amerykańskich doświadczeń

          r. pr. Andrzej Misiak, Wojewódzkie Centrum Arbitrażu i Mediacji w Łodzi

13:30 – 14:00  Lunch

14:00 - 15:15  Konsultacje z ekspertami

 


Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Potwierdzenie uczestnictwa zawierające imię, nazwisko, stanowisko, nazwę firmy i dane kontaktowe, prosimy przesyłać drogą elektroniczną na adres: biuro@izba.lodz.pl do dnia 17 maja.

Powrót

Telefon

(+48 42) 208 93 23
(+48) 797 991 360

Adres

ul. Gabriela Narutowicza 34,
90-135 Łódź, Poland
NIP: 725-00-40-613

E-mail

biuro@izba.lodz.pl